Kille med telefon

Integritetspolicy

Öppna Integritetspolicy som PDF

Integritetspolicy

- Kontaktuppgifter till personuppgiftsansvarig
- Kategorier av personuppgifter
- Vår behandling av personuppgifter
- Dina rättigheter
- Hur vi skyddar dina personuppgifter
- Frågor & Klagomål

Kontaktuppgifter till personuppgiftsansvarig

Levler SPQR AB (org. nr. 556785 -1505)
Levler Malmskillnadsgatan 32
111 51 Stockholm
08 -451 50 00
[email protected]

Behandling av personuppgifter hos våra samarbetspartners

Om du är kund till Levler och till någon av våra samarbetspartners är det respektive samarbetspartner som är personuppgiftsansvarig för den behandling som sker inom respektive tjänst. För mer information se respektive samarbetspartners integritetspolicy:

Investeringstjänster: Söderberg & Partners Wealth Management AB

Sparkonto: Borgo AB

Kategorier av personuppgifter

Cookies – En liten textfil med information om dina inställningar och preferenser som sparas i din webbläsare när du besöker webbplatsen.

Finansiell information – Uppgifter om din finansiella status, t.ex. uppgifter om din inkomst, eventuella skulder eller tillgångar. Uppgifterna kan även omfatta kontouppgifter, depåuppgifter och fastighetsinformation.

Identitetsuppgifter – Uppgifter som används för att identifiera dig, t.ex. ditt namn och ditt födelsedatum.

Kontaktuppgifter telefonnummer – Uppgifter som används för att kontakta dig, t.ex. din epostadress och ditt telefonnummer.

PEP och penningtvättskontroll - Kontroll görs mot listor över personer som utgör så kallade politisktexponerade personer (PEP) samt andra penningtvättskontroller enligt gällande regler, dessa kan inkludera information såsom namn, födelsedatum, yrke och anledningen till att personen finns på listan.

Personnummer – Uppgifter såsom personnummer och samordningsnummer (om tillämpligt) som används för att säkert identifiera dig. I vissa fall använder vi nationellt ID-nummer och passnummer, när det är nödvändigt.

Vår behandling av personuppgifter

Vår behandling av personuppgifter beror på vilken relation du har till oss. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter genom att trycka på respektive rubrik nedan

Plattformstjänster

Vi tillhandahåller en huvudsaklig tjänst – Levlerplattformen. På Levlerplattformen kan du ingå avtal med en eller flera av våra samarbetspartners som tillhandahåller tjänster på Levlerplattformen. Respektive samarbetspart ansvarar för behandlingen av personuppgifter i respektive tjänst som de tillhandahåller. Vi ansvarar dock för behandlingen av dina personuppgifter på Levlerplattformen, inbegripet att visualisera dina engagemang hos respektive samarbetspartner.

Vilka kategorier av personuppgifter behandlas?

Finansiell information, identitetsuppgifter, kontaktuppgifter, personnummer, PEP och penningtvättskontroll

Krävs uppgifterna eller är det frivilligt?

De uppgifter vi hämtar från dig krävs för att vi ska kunna utföra tjänsten

Från vilka källor inhämtar vi dina personuppgifter

Vi hämtar in uppgifterna direkt från dig eller den samarbetspart du är kund hos.

För vilka syften behandlar vi dina personuppgifter?

Möjliggöra kontakt mellan dig och våra samarbetspartners

Vi behandlar dina kontaktuppgifter och uppgift om att du är kund till Levlerplattformen med våra samarbetspartners för att du ska kunna ingå avtal med respektive samarbetspartner och nyttja deras tjänster via Levlerplattformen.

Visualisering av dina tjänster

Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna visa upp en sammanställning av de tjänster som du har hos våra respektive samarbetspartners. Detta inkluderar finansiell information, identitetsuppgifter, kontaktuppgifter och personnummer.

Kundkännedom Vi behandlar personuppgifter avseende huruvida du genomgått våra samarbetspartners kundkännedomsprocess.

Utveckla produkter

I syfte att förbättra våra produkter, tjänster och system kan vi även komma att göra olika slags analyser och sammanställa statistik baserat på personuppgifter. Behandlingen sker i aggregerad form och vi behandlar endast sådana uppgifter som är nödvändiga för nämnda syften.

Säker identifiering

I syfte att på ett fullgott sätt identifiera dig som kund eller som kontaktperson för ett företag/organisation vid inloggning av våra tjänster. Samt vid vissa typer av underskrifter behandlar vi dina identitetsuppgifter, kontaktuppgifter och ditt personnummer i syfte att möjliggöra säker identifiering vid signering med mobilt Bank-ID.

Med vilken laglig grund behandlar vi dina personuppgifter?

Den lagliga grunden för behandlingen är genomförandet av det avtal vi har med dig. Vi har även ett berättigat intresse av att utveckla våra produkter/tjänster och system

Vilka är mottagarna av dina personuppgifter?

Uppgifterna vi behandlar om dig kan skickas till våra samarbetspartners. Vi kan även komma att behöva lämna ut nödvändiga uppgifter till våra leverantörer för utförandet av våra tjänster till dig. Därutöver kan dina kontaktuppgifter komma att delas med övriga bolag inom Söderberg & Partners-koncernen för marknadsföringsändamål om du godkänt det. För mer information om vår behandling beträffande marknadsföring läs mer här. Överföring till tredje land Vår behandling sker i huvudsak i Sverige eller inom EU/EES. I enstaka fall använder vi oss av leverantörer eller underleverantörer där personuppgifter kan komma att överföras utanför EU/EES (så kallade ”tredje land”), exempelvis till USA eller Storbritannien. Det kan röra sig om särskilda situationer där krishantering och support är nödvändigt och nödvändig expertpersonal inte finns inom EU/EES. I dessa fall säkerställer vi att åtgärder vidtas för att uppfylla skyddskraven i artikel 46 i Dataskyddsförordningen, exempelvis genom att mottagarlandet har en adekvat skyddsnivå eller genom EU-kommissionens standardavtalsklausuler (SCC), kompletterande med kryptering och uppgiftsminimering. Vilka länder som har bedömts ha adekvat skyddsnivå och vad det innebär kan du läsa mer om här.

Mer om EU-kommissionens SCC kan du läsa här.

Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?

Vi lagrar dina personuppgifter så lång tid som vårt avtal med dig gäller.

Automatiskt beslutsfattande

Vi fattar inga automatiserade beslut baserat på dina personuppgifter.

Riktad marknadsföring och profilering

För att marknadsföra våra tjänster och få bättre bild av vad du tycker om och vilka av våra tjänster du kan vara intresserad av görs ett urval utifrån dina beteenden och preferenser. Det kan då leda till att du får erbjudanden som andra inte får, baserat på så kallad profilering.

Vilka kategorier av personuppgifter behandlas?

Identitetsuppgifter, kontaktuppgifter, information om din enhet, dina surfvanor och din besökshistorik.

Krävs uppgifterna eller är det frivilligt?

Det är upp till dig om vi får använda dina personuppgifter för att marknadsföra våra tjänster. Du hittar mer information om hur du invänder mot att vi använder dina personuppgifter för marknadsföringsändamål under rubriken Rätt till invändning. Du kan därtill alltid välja om du vill tillåta att vår webbplats placerar cookies i din webbläsare eller inte.

Från vilka källor inhämtar vi dina personuppgifter

Vi samlar in uppgifter direkt från dig och/eller det Söderberg & Partners-bolag som du eller ditt företag har en relation med

För vilka syften behandlar vi dina personuppgifter?

Telemarketing

Vi behandlar identitetsuppgifter och kontaktuppgifter i syfte att marknadsföra våra tjänster och möjliggöra kontakt med dig.

Event

Vi behandlar identitetsuppgifter och kontaktuppgifter i syfte att ta fram gästlistor och att lämna information till dig om event som vi planerar och/eller som du tackat ja till. Vi behandlar även uppgifter om eventuella allergier, i de fall som du lämnar dem till oss. Vi inhämtar då ditt särskilda samtycke för denna behandling.

Nyhetsbrev

Vi behandlar identitetsuppgifter (endast namn) och kontaktuppgifter (endast e -postadress) i syfte att skicka nyhetsbrev till dig. Vi skickar ut nyhetsbrev till dig som valt att prenumerera via vår hemsida samt till dig som är kund förutsatt att du inte motsätter dig detta.

Kontaktformulär

Vi behandlar identitetsuppgifter (endast namn) och kontaktuppgifter i syfte att kontakta dig i det ärende du vill bli kontaktad. Syftet med behandlingen är att lämplig person eller avdelning ska kunna hjälpa och svara på det du önskar hjälp eller information om.

Spärrlista

Vi behandlar den eller de kontaktuppgifter som du väljer att sätta upp på spärrlistan i syfte att leva upp till vår rättsliga förpliktelse att ha en intern spärrlista för marknadsföring.

Cookies

Syftet med vår behandling av personuppgifter som kommer från cookies är att förbättra din användarupplevelse på vår hemsida. Det görs genom uppföljning av webbstatistik för att förbättra hemsidans innehåll, utseende och funktionalitet. Syftet är också att säkerställa att vår hemsida fungerar, att analysera besöksstatistik samt att kunna tillhandahålla relevant marknadsföring och relevanta erbjudanden till dig genom webbannonsering. För att vi ska kunna rikta marknadsföring och erbjudanden som är relevanta för dig som besökare gör vi ibland urval som baseras på dina surfvanor och besöksstatistik inne på vår webbplats. Det kan då hända att vissa besökare får erbjudande som inte andra får, baserat på så kallad profilering. För att läsa mer om specifika cookies och deras användning se vår cookiepolicy.

Med vilken laglig grund behandlar vi dina personuppgifter?

Vi har ett berättigat intresse av att marknadsföra våra tjänster. Vi har i vår intresseavvägning tagit stor hänsyn till att du som mottar marknadsföringen inte ska bli förvånad eller otillbörligt störd av vår marknadsföring. Vi har även ett berättigat intresse av att analysera data i syfte att säkerställa hemsidans/ förbättra din användarupplevelse samt för att kunna rikta relevanta erbjudanden.

Vi genomför riktad marknadsföring och profilering baserat på ditt samtycke när du godkänt marknadsföringscookies. Om du har samtyckt till marknadsföringscookies kan du när som helst återkalla ditt samtycke till dessa. Läs mer om hur du ändrar inställningar för cookies under ”Hantera cookies” och i vår Cookiepolicy som finns här.

Vilka är mottagarna av dina personuppgifter?

Levler använder sig av externa plattformar för att kommunicera digitalt och för att genomföra marknadsföring inklusive profilering, vilket innefattar Google Ads och Facebook Conversions API. Användningen innebär att personuppgifter delas med dessa tjänster, vilket innebär att personuppgifter kan komma att överföras utanför EU/EES, nämligen till USA. Läs mer under avsnittet ”Överföring till tredjeland ” nedan. Dina kontaktuppgifter kan även komma att delas med övriga bolag inom Söderberg & Partners-koncernen för marknadsföringsändamål.

Överföring till tredje land

Levler använder sig av externa plattformar för att kommunicera digitalt och för att genomföra marknadsföring inklusive profilering, vilket innefattar Google Ads och Facebook Conversions API.

Användning av dessa tredjepartstjänster innebär att en överföring av dina personuppgifter sker till ett land utanför EU/EES (så kallat ”tredje land”). Användning Google Ads och Facebook Conversions API innebär att uppgifterna kan överföras främst till USA. I USA gäller inte EU:s dataskyddsförordning (GDPR) vilket innebär ökad riskexponering för dina personuppgifter bland annat vad avser möjligheterna för myndigheter i USA att få tillgång till personuppgifterna och dina möjligheter att utöva dina rättigheter som registrerad.

Överföringen mellan oss och dessa tjänster baseras på standardavtalsklausuler och kompletteras med tekniska och organisatoriska skyddsåtgärder. Vi strävar också efter att så långt det är möjligt informera dig som registrerad om hur dina personuppgifter överförs till tredje land, vilka risker det innebär och hur dina rättigheter säkerställs. För mer information om respektive tredjepartstjänst egen personuppgiftsbehandling hänvisar vi till varje mediums specifika policy-dokument.

Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?

Vi behandlar uppgifterna baserat på ditt samtycke i 6 månader eller tills du återkallar samtycket.

Automatiskt beslutsfattande

Vi fattar inga automatiserade beslut baserat på dina personuppgifter.

Kontaktperson på företag

Vi kan komma att behandla uppgifter om dig som är kontaktperson och/eller företrädare hos ett företag eller en organisation som Levler har en leverans- eller samarbetsrelation med. Det kan till exempel röra sig om ett företag som levererar tjänster till Levler. Det kan också röra sig om ett produkt- eller försäkringsbolag som Levler utvärderar inom ramen för sin analysverksamhet eller en annan verksamhet eller organisation som Levler behöver kommunicera med.

Vilka kategorier av personuppgifter behandlas?

De personuppgifter som behandlas är identitetsuppgifter och kontaktuppgifter.

Krävs uppgifterna eller är det frivilligt?

Det är frivilligt att lämna de uppgifter som vi behandlar om dig.

Från vilka källor hämtar vi dina personuppgifter?

Uppgifterna kommer från den part som Levler har en leverans- eller samarbetsrelation med. Alternativt är det du själv som lämnar dina personuppgifter till oss inom ramen för det uppdrag du har hos det företag eller organisation som du företräder.

För vilka syften behandlar vi dina personuppgifter?

Ingående av avtal

Vi behandlar dina identitetsuppgifter, kontaktuppgifter och din anställningsinformation i syfte att kunna fullfölja vår avtalsrelation med det företag du företräder, vidta åtgärder inför avtals ingående och förenkla kommunikationen.

Samla information och delge resultat

Om du arbetar för ett produkt- eller försäkringsbolag som vi utvärderar behöver vi behandla personuppgifter om dig i syfte att kunna samla information och delge resultatet av utvärderingen.

Säker identifiering

I syfte att på ett fullgott sätt identifiera dig som kund eller som kontaktperson för ett företag/ organisation vid inloggning av våra tjänster. Samt vid vissa typer av underskrifter behandlar vi dina identitetsuppgifter, kontaktuppgifter och ditt personnummer i syfte att möjliggöra säker identifiering vid signering med mobilt Bank-ID.

Med vilken laglig grund behandlar vi dina personuppgifter?

Vi har ett berättigat intresse av att behandla dina personuppgifter för att kunna hantera och fullfölja våra leverans- och samarbetsrelationer, analysera bolag och bedriva affärsutveckling samt att kommunicera med relevanta motparter. I vissa fall behandlar vi också dina personuppgifter för att uppfylla de förpliktelser vi har enligt lag, författningar och myndighetsbeslut, bl.a. då det krävs enligt reglerna i bokföringslagen

Vilka är mottagare av personuppgifter?

För att kunna administrera våra leveransavtal lämnar vi ut dina uppgifter till företag som lagrar våra avtal- och kommunikationsunderlag åt oss. Därutöver kan kontaktuppgifter om dig komma att delas med övriga bolag inom Söderberg & Partners-koncernen för marknadsföringsändamål. (För mer information om vår behandling beträffande marknadsföring läs mer här.)

Överföring till tredjeland

Vår behandling sker i huvudsak i Sverige eller inom EU/EES. I enstaka fall använder vi oss av leverantörer eller underleverantörer där personuppgifter kan komma att överföras utanför EU/EES (så kallade ”tredje land”), exempelvis till USA eller Storbritanni en. Det kan röra sig om särskilda situationer där krishantering och support är nödvändigt och nödvändig expertpersonal inte finns inom EU/EES. I dessa fall säkerställer vi att åtgärder vidtas för att uppfylla skyddskraven i artikel 46 i Dataskyddsförordningen, exempelvis genom att mottagarlandet har en adekvat skyddsnivå eller genom EU-kommissionens standardavtalsklausuler (SCC), kompletterande med kryptering och uppgiftsminimering. Vilka länder som har bedömts ha adekvat skyddsnivå och vad det innebär kan du läsa mer om här. Mer om EU -kommissionens SCC kan du läsa här.

Hur länge lagras dina personuppgifter?

Vi behandlar dina uppgifter så länge som det är nödvändigt med hänsyn till syftet med behandlingen. Om du har ingått ett avtal på vägnar av det företag som du företräder sparar vi avtalet och uppgifter om fullgörande av detsamma i minst tio år efter att avtalsförhållandet upphört för att kunna värja oss mot eventuella krav i anledning av avtalet. När vi behandlar dina personuppgifter utifrån våra skyldigheter enligt lag, författningar eller myndighetsbeslut följer vi d e krav på lagring som ställs upp här.

Klagomål och rättsliga processer

Vi kan komma att behandla dina uppgifter om du lämnar in ett klagomål till oss. Vi kan även komma att behandla dina personuppgifter inom ramen för en rättslig process som vi är part i, när dina personuppgifter behövs för att vi ska kunna fastställa, utöva eller försvara våra rättsliga anspråk.

Vilka personuppgifter behandlas?

Vi kan behandla dina uppgifter i form av anställningsinformation, bolagsengagemang, familjeförhållanden, finansiell information, försäkringsinformation, identitetsuppgifter, kontaktuppgifter, kredituppgifter, PEP och penningtvättskontroll, personnummer och skatterelaterade uppgifter.

Av ovan nämnda kategorier behandlar vi endast de kategorier som krävs för att hantera ditt klagomål eller för att kunna fastställa, utöva eller försvara våra rättsliga anspråk i varje enskild process

Krävs uppgifterna eller är det frivilligt?

Uppgifterna krävs för att vi ska kunna hantera klagomål och att bevaka, fastställa eller försvara våra rättsliga anspråk

Från vilka källor inhämtar vi dina personuppgifter?

Vi hämtar in uppgifterna direkt från dig eller från andra källor beroende på vilken relation du har till oss. Dessa källor framgår av respektive kategori ovan.

För vilka syften behandlar vi dina personuppgifter?

Klagomål

Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna hantera ett eventuellt klagomål från dig.

Rättsliga processer

Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att fastställa, utöva och försvara våra rättsliga anspråk vid tvister eller andra rättsliga processer.

På vilken laglig grund behandlar vi dina personuppgifter?

Vi har en rättslig förpliktelse att behandla dina personuppgifter vid hantering av klagomål från dig. När vi behandlar uppgifter inom ramen för en rättslig process har vi ett berättigat intresse av att behandla dina personuppgifter för att kunna fastställa, utöva eller försvara våra rättsliga anspråk.

Vilka är mottagarna av dina personuppgifter?

Vi kan inom ramen för en rättslig process komma att lämna ut dina personuppgifter till våra leverantörer som hjälper oss att hantera processen, exempelvis en advokatbyrå, samt till våra leverantörer för lagring av handlingar relaterade till varje process

Överföring till tredjeland

Vår behandling sker i huvudsak i Sverige eller inom EU/EES. I enstaka fall använder vi oss av leverantörer eller underleverantörer där personuppgifter kan komma att överföras utanför EU/EES (så kallade ”tredje land”), exempelvis till USA eller Storbritanni en. Det kan röra sig om särskilda situationer där krishantering och support är nödvändigt och nödvändig expertpersonal inte finns inom EU/EES. I dessa fall säkerställer vi att åtgärder vidtas för att uppfylla skyddskraven i artikel 46 i Dataskyddsförordningen, exempelvis genom att mottagarlandet har en adekvat skyddsnivå eller genom EU-kommissionens standardavtalsklausuler (SCC), kompletterande med kryptering och uppgiftsminimering. Vilka länder som har bedömts ha adekvat skyddsnivå och vad det innebär kan du läsa mer om här. Mer om EU -kommissionens SCC kan du läsa här.

Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?

Vid klagomål från dig lagrar vi dina personuppgifter i fem (5) år efter att klagomålet har inkommit till oss, i enlighet med de krav som åligger oss enligt lag. Vid en rättslig process lagrar vi dina personuppgifter under så lång tid som det är nödvändigt med hänsyn till omständigheterna kring respektive process, normalt till dess att ett avgörande har vunnit laga kraft.

Dina rättigheter

Vilka rättigheter har jag och hur använder jag dem?

Om vi behandlar personuppgifter om dig har du ett antal rättigheter enligt GDPR som du kan använda dig av. Är du osäker på om vi behandlar uppgifter om dig har du även rätt att få information om vi gör det eller inte. Se listan nedan där vi redogör mer utförligt för dina rättigheter samt hur du ska gå tillväga för att använda dig av dem

Rätt till tillgång

Du har rätt att få bekräftelse på om vi behandlar personuppgifter om dig och i sådana fall få tillgång till dina personuppgifter (också kallat ”registerutdrag”). Du har även rätt att få en kopia av dina personuppgifter som behandlas. Du har rätt att kostnadsfritt få ett registerutdrag som visar vilka personuppgifter som finns registrerade om dig, ändamålen med behandlingen och kategorier av personuppgifter som behandlingen gäller. I fall du önskar få ett registerutdrag kan du ansöka om detta genom att skicka in det ansökningsformulär som du finner här

Rätt till rättelse

Du har rätt att begära att eventuella felaktiga uppgifter om dig rättas och även kräva att vi begränsar vår behandling av dina personuppgifter under tiden som vi utreder din begäran. Du har även rätt att begära en komplettering av eventuella ofullständiga uppgifter som vi har om dig. I fall du önskar få uppgifter rättade kan du begära detta genom att skicka in det ansökningsformulär som du finner här

Rätt till radering (”Rätt att bli bortglömd”)

Under vissa förutsättningar har du rätt att få de uppgifter vi behandlar om dig raderade. Du har rätt att få dina personuppgifter raderade om:

- personuppgifterna inte längre är nödvändiga för ändamålet med behandlingen,
- du återkallar ditt samtycke på vilket behandlingen grundas på,
- om du invänt mot behandlingen som stödjs på intresseavvägning och vi inte anses ha ett berättigat intresse av fortsatt behandling som väger tyngre än ditt intresse,
- om behandlingen sker för direktmarknadsföring och du motsätter dig att uppgifterna behandlas,
- personuppgifterna har behandlats på ett olagligt sätt, eller
- om radering krävs för att uppfylla en rättslig skyldighet.

Vi kan inte alltid tillmötesgå en begäran om radering. Till exempel kan det finnas lagkrav som medför att vi måste behålla personuppgifterna eller om vi behöver informationen för att kunna fullfölja ett avtal med dig. I fall du önskar få uppgifter raderade kan du begära detta genom att skicka in det ansökningsformulär som du finner här

Rätt till begränsning

Du har rätt att begära att vår behandling av dina personuppgifter begränsas. En begränsning kan göras av flera anledningar.

- Om du bestrider att personuppgifterna som vi behandlar om dig är korrekta kan du begära en begränsad behandling under tiden som vi kontrollerar om uppgifterna är korrekta.

- Om behandlingen är olaglig och du motsätter dig att personuppgifterna raderas och i stället begär en begränsning av användning.

- Om du har invänt mot en behandling som stödjer sig på intresseavvägning som vi har använt som rättslig grund för ett ändamål så kan du begära en begränsad personuppgiftsbehandling under tiden som vi arbetar med att bedöma huruvida våra berättigade intressen väger tyngre än ditt berättigade intresse.

- Om vi som personuppgiftsansvarige inte längre behöver personuppgifterna för ändamålen med behandlingen men du behöver dem för att kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk. Om en begränsning sker får vi endast, utöver att lagra uppgifterna, behandla uppgifterna för att fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk, för att skydda någon annans rättigheter eller för att du har lämnat ditt samtycke. Om du har fått din behandling begränsad kommer vi informera dig innan begränsningen av behandlingen upphör. I fall du önskar få uppgifter begränsade kan du begära detta genom att skicka in det ansökningsformulär som du finner här.

Rätt till invändning

Du har rätt att när som helst invända mot vår behandling av dina personuppgifter som stöds på intresseavvägning som laglig grund (berättigat intresse) inklusive profilering. En fortsatt behandling av dina personuppgifter kräver att vi visar ett berättigat skäl som väger tyngre än ditt intresse för den aktuella behandlingen. I annat fall får vi endast behandla uppgifterna för att fastställa, utöva eller försvara rättsliga anspråk. Du har också rätt att när som helst invända mot behandling som görs för direktmarknadsföring, inklusive profilering i den utsträckning som det har ett samband med sådan direktmarknadsföring. Om du har invänt mot behandling för direktmarknadsföring får vi inte längre behandla dina uppgifter för sådana ändamål. I fall du önskar invända mot att vi använder dina personuppgifter kan du begära detta genom att skicka in det ansökningsformulär som du finner här.

Rätt till dataportabilitet

I vissa fall har du rätt att få dina personuppgifter överförda i elektroniskt format till en annan personuppgiftsansvarig (så kallad ”dataportabilitet”). Detta förutsätter att överföringen är tekniskt möjlig och kan ske på ett automatiserat sätt. Rätten till dataportabilitet gäller för uppgifter som du har tillhandahållit oss och som vi behandlar med stöd av fullgörelse av avtal eller samtycke som rättsliga grunder. I fall du önskar dataportabilitet av dina uppgifter kan du ansöka om detta genom att skicka in det ansökningsformulär som du finner här.

Hur vi skyddar dina personuppgifter

Vi bedriver ett mycket ambitiöst informationssäkerhetsarbete. Detta innebär bland annat att vi har starka tekniska lösningar som skyddar all vår information, till exempel brandväggar och intrångsskydd. Dessutom arbetar vi med behörighetsstyrning vilket innebär att personuppgifter inte är åtkomliga för fler av våra medarbetare än vad som är nödvändigt för att varje medarbetare ska kunna utföra sitt arbete. Slutligen ställer vi minst lika höga säkerhetskrav på de leverantörer som behandlar personuppgifter för vår räkning.

Frågor & klagomål

Om du har frågor eller funderingar avseende vår personuppgiftshantering som inte kan besvaras av denna sida är du välkommen att kontakta oss via e-post: [email protected] eller telefon (08 -506 517 00).

Om du tycker att vi behandlar uppgifter om dig på ett sätt som strider mot dataskyddsförordningen kan du i första hand vända dig till oss genom någon av våra kommunikationskanaler ovan. Om du anser att vi bryter mot integritetslagstiftningen kan du vända sig till den svenska tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) och framföra klagomål.

Kontaktuppgifterna är följande:

Webbplats: https://www.imy.se/
Telefon: 08 -657 61 00
E-post: [email protected]
Postadress: Box 8114, 104 20 Stockholm