
Tillgänglighet
Här går vi igenom hur vi arbetar med olika delar av tillgängligheten på Levler.se och i Levlers app.
Tillgänglighet för Levler.se och Levlers app
Vi på Levler strävar efter att det ska vara enkelt att spara, oavsett dina förutsättningar. För oss är det viktigt att vår plattform är tillgänglig för alla och därför följer vi Web Content Accessibility Guidelines 2.1 AA, WCAG 2.1 AA.
Levler (levler.se, inloggat och utloggat läge, samt vår app till iOS och Android) uppfyller majoriteten av riktlinjerna från WCAG 2.1 AA. Gränssnittet på våra samtliga plattformar bygger på hög kontrast och läsbarhet. Vi stödjer ljust och mörkt tema och försöker minimera färg som en faktor. Vi stödjer tangentbordsnavigering där det är möjligt och strävar att göra allt vårt innehåll och funktionalitet fullt tillgängligt för skärmläsare och andra tillgänglighetsverktyg.
Det finns självklart alltid plats för förbättring, bland annat stödjer våra appar ännu inte liggande vy och finns för tillfället bara tillgängliga på svenska. Vissa textelement i apparna anpassar sig fortfarande inte efter telefonens textstorlek.
Utöver tillgängligheten i vårt gränssnitt är det för oss också viktigt att vara enkla i vår kommunikation. Vi gör därför vårt bästa för att beskriva våra produkter på ett okomplicerat sätt och även är transparenta i vår prissättning. Vi erbjuder prislistor, avtal och andra dokument både som fritext och PDF, och försöker göra länkarna så tydliga och enkla att hitta som möjligt.
Har du några funderingar?
Tillgänglighet är en del av vår kvalitetssäkringsprocess och vi jobbar kontinuerligt på att förbättra tillgängligheten för alla våra kunder. Om du ändå upplever problem, anser att vi inte uppfyller tillgänglighetskraven eller har andra synpunkter, tveka inte att kontakta oss.
Post och telestyrelsen
Om du efter kontakt med vår kundsupport inte är nöjd med hanteringen av dina synpunkter kan du vidare kontakta Post och Telestyrelsen, PTS här som är ansvarig tillsynsmyndighet.